Alles komt goed! - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Marieke Peeters - WaarBenJij.nu Alles komt goed! - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Marieke Peeters - WaarBenJij.nu

Alles komt goed!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 Maart 2010 | Oostenrijk, Innsbruck

Guten Tag Leute!

Het was me het weekje wel, er is weer van alles gebeurd de laatste tijd! Mijn laatste stageweek, het begin op de nieuwe stageplaats, en natuurlijk de leuke dingen tussendoor. Laat ik maar beginnen waar ik in het vorige verslagje ben gebleven..

Op maandag begon ik aan mijn laatste stageweek. Het was een normale stagedag, waarop ik zelf nog wat eigen patiënten heb kunnen behandelen. ’s Avonds zijn we met een aantal collega’s naar de film geweest, naar Allice im Wunderland. De film was, zoals de meeste Duitse films,na gesynchroniseerd in het Duits. Gelukkig was de film goed te volgen, en kon ik (bijna) alles te verstaan. Het was een gezellig avond!

Dinsdag had ik vrij. Helaas was het vandaag best slecht weer, het sneeuwde. Ik heb er maar een lekkere rustige dag van gemaakt. Lekker niets gedaan en wat dingen voor school uitgewerkt, ook dat moet gebeuren hé!

Woensdag en donderdag waren weer normale stagedagen. Donderdag was ik al op tijd klaar. Omdat het erg lekker weer was heb ik samen met Anke nog een rondje door de stad en langs het water gelopen. Eigenlijk wel gek dat het weer in een paar dagen tijd kan veranderen van sneeuw tot wel 20 graden!

Vrijdag was alweer de laatste dag op deze stageplek! De dag op zich was niet anders als normaal. Natuurlijk had ik wel wat lekkers meegenomen voor alle collega’s en voor mijn begeleiders! De dag ging snel voorbij en mijn eerste stage zat er definitief op! Na stage ben ik nog even een stuk gaan rennen, om toch nog wat te genieten van het mooie weer en van het mooie uitzicht!

Zaterdag ben ik gaan skiën in Axamer-Lizum. Anke was dit weekend weg, dus ik ben alleen gegaan. Het was erg mooi weer met veel zon. Dit had helaas als gevolg dat de pistes slecht waren en dat de sneeuw al begon te smelten! Op kleine stukjes van de piste lag zelfs geen sneeuw meer, en de sneeuw was erg waterig. Onder aan de piste was het zelfs al echte ‘drap’ aan het worden, niet echt fijn om te skiën dus! Axamer-Lizum is wel een gebied wat relatief laag ligt. In de andere gebieden valt gelukkig wel nog te skiën. Waarschijnlijk was het voor mij de laatste keer skiën in dit gebied, dus toch nog maar even wat mooie foto’s gemaakt!

Zondag was een echte luie dag. Ik was er niet echt lekker aan, dus veel meer als in bed liggen en tv kijken heb ik dan ook niet gedaan. Eigenlijk wel zonde, want het was nog steeds erg mooi weer!

Maandag was het dan zover, het begin om mijn nieuwe stageplek. Van tevoren had ik wel zin om te beginnen, maar hier dacht ik op het einde van de dag helaas toch anders over…
De dag begon al erg goed. Ik zou om 8u beginnen, maar heb eerste een half uur voor een gesloten deur staan wachten. Om half 9 begon dan de eerste behandeling die ik mee mocht kijken. De behandelingen in deze praktijk duren een uur. De behandeling op zich zag er wel goed uit, en ze hebben hier ook weer andere technieken en oefeningen. Het volgende uur kwam er een nieuwe patiënt. Omdat het een nieuwe praktijk is en omdat ze de patiënten nog niet kennen mocht ik bij deze patiënt niet mee, een uurtje ‘pauze’ dus. Na dit uur bleek dat mijn eerste dag er al op zat! Er waren namelijk niet meer patiënten vandaag. Ik heb nog even met mijn begeleider wat besproken. Er werd me gezegd dat ik toch maar bij 1 therapeut mee kan kijken in plaats van bij 2. Ook kan ik dus niet bij alle patiënten mee omdat ik er bij helemaal geen nieuwe patiënten bij mag zijn. Verder zal ik gedurende de stageperiode helemaal niets zelfstandig of onder toezicht van mijn begeleider kunnen doen. Dit allemaal omdat de praktijk nog nieuw is en ze daarom graag alles zelf willen doen. Wel een tegenvaller dus!!
’s Avonds ben ik nog even naar mijn oude stageadres geweest om wat af te geven. Daar heb ik tevens mijn verhaal gedaan over mijn nieuwe stage, en ze waren wel bereid me te helpen zoeken naar een betere oplossing, erg fijn dus! Daarna samen met Anke naar huis gelopen. ’s Avond zou er ook ‘stockversammlung’ zijn hier op de verdieping. De laatste tijd is het namelijk niet altijd even netjes in de keuken, en wordt er geregeld commentaar gegeven over het niet goed scheiden van afval . Hier zijn ze trouwens erg streng in!! Als je wat verkeerd weg gooit krijg je er een hele preek voor terug! Och wat jammer nou, waren we toch net te laat terug voor deze bijeenkomst.. ;)

Dinsdag , mijn tweede stagedag, was niet veel anders als de eerste. Ik mag trouwens zelf weten wanneer ik kom of niet en er wordt totaal niet naar me omgekeken. Omdat er weer weinig patiënten waren heb ik deze morgen wel 2 patiënten gezien. De behandelingen die ik gezien heb waren op zich wel prima, maargoed 2 patiënten op een dag schiet ook niet echt op…
Na stage ben ik weer lekker een stuk gaan rennen. Daarna werd ik gebeld door Anke (die op stage was) met de mededeling dat ik eventueel wel 2 middagen op mijn oude stage terug kon komen! Ook heb ik deze middag contact opgenomen met de individuele praktijk waar ik mogelijk eerst stage zou gaan lopen, met de vraag of ik daar toch voor een aantal uur nog terecht kan.
Verder kreeg ik vanuit mijn oude stage de vraag of ik daar voor 3 dagen patiënten over wilde nemen in verband met een zieke collega. Dit heb ik toegezegd, en kan vandaag, morgen en vrijdag dus weer lekker zelf aan de slag met eigen patiënten!
Om ook deze dag nog even van de zon te kunnen genieten ben ik ’s middags met Anke een stuk gaan lopen langs het water, en hebben natuurlijk nog even lekker aan het water gezeten!

Vandaag ben ik dus weer aan de slag gegaan op mijn oude stageadres. Dit is goed gegaan.
Ondertussen heb ik bevestiging van de individuele praktijk dat ik daar vanaf 12 april stage kan gaan lopen. Dit kan ik combineren met nog 2 middagen op mijn oude stageadres, zodat ik dus weer een volle planning heb! (Natuurlijk moet ik wel nog even navragen wat school van deze oplossing vind, maar het is beter als niets natuurlijk!).
Omdat ik bij de individuele praktijk pas op 12 april kan beginnen moet ik de tijd tot dan dus nog opvullen. Ik heb kunnen regelen dat ik sowieso volgende week ook op mijn oude adres terecht kan, en waarschijnlijk die week daarna ook. Echt super fijn dat ze me zo goed helpen! :D

Verder heb ik maandag, dinsdag en woensdagmorgen vrij als Pap, Mam en Luc komen!! Beter kan bijna niet!! :P Nu nog maar 2 dagen naar stage, en dan lekker een aantal dagen samen vakantie vieren! :D

Voor foto’s: http://picasaweb.google.com/mariekepeeters13/Innsbruck7#


Groetjes uit het zonnige en warme Innsbruck!!
Marieke

  • 24 Maart 2010 - 17:27

    Anne:

    Haa,
    Fijn dat je toch je stage geregeld hebt! Beter op 2 plekken dan niks;) nu nog lekker 2 dagjes werken en dan heerlijk even vakantie:D Geniet ervan!! Veel plezier samen!
    xx

  • 24 Maart 2010 - 18:29

    Luc:

    Heej!

    Als ik de foto's zie, dan krijg ik nog meer zin om daarheen te komen. Hoop dat het weer nog ff mooi blijft. Kunnen we in ieder geval vanalles gaan doen en lekker skien.

    Tot snel. Kus

  • 24 Maart 2010 - 19:16

    Miek:

    Ha Marieke,

    Fijn om te horen dat alles goed gaat daar in het mooie Oostenrijk. Geniet nog maar van die 52 dagen want die zijn zo voorbij!!

    Een heel fijn weekend met pap, mam en Luc en tot gauw.

    Groetjes oet Kessel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Innsbruck

Marieke

Actief sinds 23 Dec. 2009
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 13956

Voorgaande reizen:

08 Januari 2010 - 14 Mei 2010

Stage Innsbruck

Landen bezocht: