Weekje vakantie! - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Marieke Peeters - WaarBenJij.nu Weekje vakantie! - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Marieke Peeters - WaarBenJij.nu

Weekje vakantie!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 April 2010 | Oostenrijk, Innsbruck

Afgelopen week heb ik een paar dagen vakantie gehad! Natuurlijk moest ik eerst nog 2 dagen naar stage.. Zoals ik de vorige keer al verteld heb kon ik deze 2 dagen patiënten overnemen van een zieke collega. Dit is over het algemeen wel goed gegaan. Bij sommige patiënten was het wel lastig, omdat de zieke collega normaal gesproken veel andere technieken gebruikt, en omdat er hier niet echt veel aan administratie wordt gedaan waardoor ik soms niet terug kon vinden waar een patiënt voor kwam of wat er normaal behandeld werd. Met wat hulp van collega’s en door zelf goed na te denken zijn de behandelingen goed verlopen. Ook de patiënten waren tevreden over mijn behandelingen, altijd fijn om te horen!

Vrijdag was het dan zover: Pap, Mam en Luc kwamen naar Innsbruck! Zelf was ik al op tijd klaar met stage. Ik had dus nog tijd genoeg om mijn spullen te pakken en om samen met Anke de laatste aflevering van ‘Wie is de mol’ te kijken, want die wilde ik natuurlijk ook niet missen. ;)
Rond 6 uur ’s avonds kwamen Pap, Mam en Luc aan. Het was echt super fijn om hun weer te zien!! Nadat ik hun even onze kamer en de flat heb laten zien zijn we naar het hotel van pap en mam gereden om daar hun spullen af te zetten. Daarna zijn we gaan uiteten en hebben lekker bij kunnen kletsen. Na het eten zijn Luc en ik doorgereden naar ons eigen hotel. Dit zag er prima uit. Ondertussen was het alweer laat geworden. Tijd om naar bed te gaan dus, want de volgende morgen zouden we vroeg op moeten staan om te gaan skiën!

Zaterdagmorgen eerst lekker ontbeten in het hotel. Daarna zijn we naar het centrum gelopen om daar de skibus te pakken naar Kuhtai. Ook pap en mam gingen mee naar het skigebied. Zij zijn een stuk gaan wandelen. Van tevoren leek het niet zo’n goed weer te worden. Gelukkig was dit toch niet het geval en scheen de zon de hele dag! We hebben lekker samen de hele dag kunnen skiën! Ook Anke is ’s middags nog even naar Kuhtai gekomen. Omdat het ’s morgens slecht weer leek te worden hadden we ons niet ingesmeerd. Resultaat: Een knalrode kop met een afdruk van de bril erbij. Zondags zelfs blaren op mijn gezicht van het verbranden! Volgende keer toch maar insmeren of zonnebrand meenemen, ook als het weer slecht lijkt te zijn!!
’s Avonds zijn we met z’n alle gaan uiteten bij de Italiaan, ook Anke is mee geweest. Haha, de serveerster herkende me nog van de vorige keer! Ik ben in die tijd toch pas 3x daar geweest, en de laatste keer was 5 weken geleden met Ellen en Anne. Heeft blijkbaar toch wel indruk gemaakt! :P
Na het eten zijn we nog wat gaan drinken in een cafeetje. Van binnen was echt bijna alles rood! Wel een toepasselijke kleur voor die dag ;) Het was een gezellige avond.

Zondag morgen hebben we eerst uitgeslapen. Daarna zijn we richting stad gelopen om daar wat dingen te bezichtigen. Ook pap en mam waren in de stad. Samen zijn we naar het Altes Rathaus mit Stadtturn gegaan. Hier kon je helemaal naar boven in de toren, waar je een mooi uitzicht over de stad had. Daarna hebben we een stuk door de stad gewandeld om verschillende dingen te bekijken. Ook zijn we naar Schloss Ambras geweest, een kasteel in de buurt van Innsbruck. Zelf was ik hier samen met Anke in het begin van de stage ook al eens geweest. Omdat de sneeuw nu helemaal weg was zag het er toch weer anders uit. We hebben eerst het museum bekeken en hebben daarna een klein wandelingetje in het park bij het kasteel gemaakt. Nadat we bij Schloss Ambras waren geweest zijn we doorgereden naar de springschans Bergisel. Helaas was deze al gesloten en hebben we hem alleen vanaf de buitenkant kunnen bekijken. ’s Avonds zijn we gaan eten bij de Griek, en daarna lekker niets meer gedaan.

Maandag zijn we weer gaan skiën. Deze keer op de Stubaier Gletscher. ’s Morgens was het nog mooi weer! Gelukkig was de sneeuw nog goed. In de andere gebieden merk je namelijk dat de sneeuw langzaam begint te smelten! ’s Middags werd het weer wat minder: het werd bewolkt, het heeft gesneeuwd en even was het erg mistig. Toch hebben we de hele dag lekker samen kunnen skiën, het was erg leuk! ’s Avonds zijn we voor de verandering niet gaan uiteten, maar hebben we samen met pap en mam gekookt bij mij op de kamer. Ook deze keer weer lekker gegeten en nog een leuke avond gehad.

Dinsdag was alweer de laatste echte ‘hele’ dag dat Pap, Mam en Luc in Innsbruck waren. Ze zouden namelijk woensdag morgen weer op tijd naar huis vertrekken. Dinsdag zijn we ’s morgens gaan winkelen in het Centrum. Sinds enkele weken is er hier een nieuw winkelcentrum met leuke winkels. We hebben de morgen dus goed omgekregen. ’s Middags zijn we samen met Pap en Mam gaan schaatsen. Alleen de binnenbaan is nu nog maar geopend, maar het was erg rustig! We hebben dus lekker kunnen schaatsen. Voor sommige was het wel nog even wennen om weer op schaatsen te staan, maar na een tijdje ging ook dit steeds beter. Op het laatste hebben we nog even een wedstrijdje gedaan wie het snelste was. Helaas was de afstand om nog te remmen wat aan de korte kant, waardoor ik met mijn kin op het ijs ben gevallen. Gelukkig viel het wel mee en had ik alleen maar een klein sneetje in m’n kin, maaruh.. ik heb wel gewonnen! ;)
Na het schaatsen hebben we nog een klein stukje door de stad gewandeld terug naar het centrum. Onderweg kwamen we nog een klein speeltuintje tegen, wat soms ook nog wel leuk kan zijn! :p
’s Avonds zijn we voor de laatste keer geweest uiteten, en zijn daarna op tijd terug naar het hotel gegaan.

Woensdagmorgen zat de vakantie er helaas alweer op, wat gaat de tijd toch snel! Eerst nog lekker ontbeten in het hotel, waarna we Pap en Mam hebben opgehaald om richting mijn kamer te rijden. Hier was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen, en zijn Pap, Mam en Luc weer naar huis vertrokken.
Het waren echt super leuke dagen samen!! Jammer dat die zo snel voorbij zijn gegaan..
Gelukkig zijn het nog maar 3 weken voordat ik samen met Luc naar Wenen ga, en daarna ben ik alweer bijna thuis! Ik heb het hier nog steeds erg naar mijn zin en vermaak me prima, maar ik mis de mensen thuis ook wel!

Woensdagmiddag, donderdag en vrijdag ben ik weer naar stage geweest. Omdat ik heb begin van deze week vrij heb gehad had ik wat langere dagen. Op stage heb ik nu mijn eigen agenda met best veel eigen patiënten. Bijna alles staat voor de komende weken al vol gepland. Wel erg leuk natuurlijk! Ik had deze week dan ook erg veel patiënten die voor de eerste keer kwamen. Soms wel vermoeiend om zoveel nieuwe patiënten op 1 dag te hebben, maar wel erg leuk en leerzaam!

Vandaag ben ik samen met Mariska, een Nederlands meisje wat hier ook stage loopt, geweest skiën in Kuhtai. We hadden al vroeg de bus genomen, en waren dan ook een van de eerste op de piste. Erg fijn om te skiën als alles nog ‘vers’ is en als het nog zo rustig is! Ook vandaag was het weer mooi weer! Haha, vandaag heb ik met toch maar wat vaker ingesmeerd. Misschien dat ik komende week dan niet zo vaak hoef te horen of ik in de zon ben geweest, en dan het alleen maar Nederlanders (en Engelsen) kan overkomen om zo te verbranden ;)

Zo, dat was het dan wel weer zo’n beetje. Komende dagen is het nog lekker rustig en heb ik nog niet echt wat op de planning staan. Anke is dit weekend naar Wenen, dus ik ben alleen. Waarschijnlijk ga ik dit weekend wat dingen voor school bijwerken, en als het mooi weer is ook nog wat skiën nu het nog kan..

Voor foto’s: http://picasaweb.google.com/mariekepeeters13/Innsbruck8#

Fijne Pasen allemaal!

Liefs, Marieke







  • 04 April 2010 - 09:59

    Miek:

    Ha Marieke,

    Fijn om te lezen dat alles goed gaat daar in Oostenrijk. Komt zeker door het bescherm engeltje? ha ha.
    Er zijn ook weer prachtige foto's toegevoegd, je krijgt zo zin om te komen skiën. Marieke geniet nog van de laatste weken want ze zijn zo om.

    Fijne paasdagen en tot gauw.

    Groetjes vanuit het regenachtige Kessel. (komt weer met bakken uit de hemel)

  • 04 April 2010 - 17:12

    Dennis:

    He Marieke,

    zo te lezen heb je een leuke tijd gehad met Luc en pap en mam. En dan is het nog maar een paar weken en je bent weer terug in Helden! Is toch snel gegaan. Ik ben nog wel steeds jaloers op je, dat je in april nog op de skies staat! We hebben toevallig afgelopen vrijdag de skivakantie al gepland voor 2011! Je kan er niet vroeg genoeg bijzijn!!!

    Op stage gaat het dus ook goed?

    Hier in Helden gaat alles zijn gangetje. De kermissen komen er weer aan! Breetse moet je helaas nog missen, maar dat ga je vast nog wel inhalen!

    Maak er nog wat van en tot het volgende berichtje!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Innsbruck

Marieke

Actief sinds 23 Dec. 2009
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 13958

Voorgaande reizen:

08 Januari 2010 - 14 Mei 2010

Stage Innsbruck

Landen bezocht: